多年前看過一部日劇"戀愛世代",由木村拓哉及松隆子所主演的一部愛情劇
今天無意又聲見這部連續劇的主題曲,思緒被拉到故事情節中...

從遠古到現代,愛情都是世界上最難解釋的一種感情。
愛情,會讓女人不惜一切的付出...
就算她喜歡的人起初並沒有感受到自己的心意,
但女人總是殷切的期盼,深愛的人,也能感同深受,
就算二人的愛戀無法一樣深,卻總是做著討好對方的行為,
總是在努力中,洩了氣,又再度為愛往前行。

我,根本在說我。

 



 

U couldn't say.你不能說出
Needed someone new.
你需要別的人
U actually thought.
你正在深思
Deep inside I knew.
實際上我知道
Can U tell me how can U say.
你只要告訴我你怎麼解釋
Why this should suffice
?為什麼會這樣
U passed me by.
你從我身邊走過
And Ur heart as cold as ice.(U passed me by)
你的心冷如冰(你從我身邊走過)
Did U see me cry
(Did U ask Urself why)你看見我哭泣嗎?(你問過自己原因嗎?)
Did U see me cry
(Did U ask Urself how)你看見我哭泣嗎?(你問過自己為什麼會這樣嗎?)
Can U hear me cry
(Did U ask Urself)你能聽見我哭泣嗎?(你質問過自己嗎?)
Will we ever grew apart
?我們會不會永遠分離?
U,U couldn't say.
你不能說出
Needed someone new.
你需要別的人
And U actually thought.
你正在深思
Deep inside I knew.
實際上我知道
I wonder where we will go.
我想知道我們的未來
Will we be the same.
(U passed me by)我們還會不會象以前一樣?(你從我身邊走過)
I laugh inside I think of U.
我會心微笑,我在想你。
And the love we made.(U passed me by)
想著我們曾經擁有過的愛(你從我身邊走過)
Tell me why this should suffice.
告訴我為什麼,我只要這樣就足夠了
I hold U through the night.
我想能整夜擁著你入眠
Now will I let it go
?現在需要我放棄嗎?
Soon I'll let it go.
我會即刻就放手!
Can U hear me cry
(Will U ask Urself why)你能聽見我哭泣嗎?(你問過自己原因嗎?)
Can U hear me cry
(Will U ask Urself how)你能聽見我哭泣嗎?(你會問過自己為什麼會這樣嗎?)
Can U hear me cry
(Will U ask Urself)你能聽見我哭泣嗎?(你會質問自己嗎?)
Will we ever grew apart
?我們會不會永遠分離?
U,I'll stand by Ur side.
我將會在你身旁
I'll be there for U.(U passed me by)
我會在那為你守侯(你從我身邊走過)
U,I'll stand by Ur side.
我將會在你身旁
Please just do me right.(U passed me by)
只要你給我權利(你從我身邊走過)
U,I'll stand by Ur side.
我將會在你身旁
I'll be there 4 U.
我會在那為你守侯

 




 

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    milkteacat 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()